fbpx
+48 32 479 10 50

30 listopada 2016

Koszty reprezentacji, a koszty uzyskania przychodu

Koszty reprezentacji, a koszty uzyskania przychodu

 

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 9 listopada 2016 roku (sygn. akt II FSK 2293/16) rozstrzygnął, czy spółka może uznać za koszty uzyskania przychodu prezenty dla swoich klientów. Spór dotyczył interpretacji indywidualnej – zdaniem podatnika drobne prezenty wręczane na spotkaniach służbowych partnerom handlowym są wydatkami o charakterze reprezentacyjnym lub reklamowym. Istotnym jest fakt, że tylko część wskazanych prezentów opatrzona była w oznaczenie spółki.

Wydatki o charakterze reklamowym mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodu, jednak urząd skarbowy zakwalifikował powyżej opisane wydatki jako reprezentacyjne, które zgodnie z art. 16 ust. 1 punkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów. Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał stanowisko urzędu za nieprawidłowe, ponieważ reklamą jest rozpowszechnianie wiedzy o ofercie spółki oraz promowanie marki, ponieważ obie działalności wpływają na rozpoznawalność marki na rynku. Decydujące w tym przypadku jest logo umieszczone na tego typu zwyczajowo przyjętych upominkach. Stanowisko potwierdził Naczelny Sąd Administracyjny.

 

Źródło

Orzeczenie

 

 

30 listopada 2016

Zobacz więcej

Chcesz dowiedzieć
się więcej?

Skontaktuj się z nami!

Warszawa

GLC Warszawa
Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa

mapa

Katowice

GLC Katowice
ul. Uniwersytecka 13
40-007 Katowice

mapa
Copyright GLC

Strategia, realizacja, wsparcie Tomczak | Stanisławski